Vi presenterar Anna/Hozzan

on 4 januari 2012

Varmt välkommen Anna!


Anna/Hozzan


Så här kom jag i kontakt med scrapping och kortmakeri: Har väl alltid gillat att pyssla med att klippa/klistra och göra smycken men just begreppet scrapbooking var väl 2005 då min bror dog och jag började göra ett minnesalbum om honom och en helt ny värld öppnade sig och jag fick dessutom ett namn på min hobby.

Mitt bästa scrapminne: Det är alla de skratt som jag delar med mina scrap- och pysselvänner genom åren och som gett mig underbara vänner för livet.

Mitt sämsta scrapminne: Kan vara någon av de gånger som jag vält ut en stor burk med många och små brads eller pärlor...Då är det tur att det finns både dammsugare och pärl/brads-tillverkare.

När jag kommer över Alladins lampa ska jag passa på att önska mig: Skulle jag vara egoistisk så skulle jag önska mig bättre hälsa men annars så kanske fler önskningar för fred och mat/rättvisa till alla på vår planet.

Mitt goda råd till alla som skapar: Låt din inre känsla styra dig kravlöst.Låt dig uppslukas av skapandet för det bästa med denna hobby är att det inte finns något “rätt eller fel”.

I övrigt vill jag säga ... jag är en “stil-lös” skapare då jag skapar efter stundens ingivelse. Ena dagen vintage, nästa dag clean and simple för att sedan helt drunkna i “akrylfärgsträsket”. Gillar att utmanas och det är därför en ära att få vara Gästinspiratör för Skrotboken under Januari månad 2012 och få starta upp året med en sådan sak ... vem vet vad resten av året kommer att innefatta ...

Länk till min blogg: http://www.hozzan.blogspot.com/


Ett alster som beskriver mig och min stil....svårt när man är utan stil...
Började som en misslyckad utskrift av ett foto och lite överbliven wellpapp. Med massor av blommor och och dekos så blev det till slut en layout. Gillar att scrappa “oscrappiga” material och det mest udda jag haft på en layout tror jag nog är rosafärgat pärlsocker....i alla fall än så länge.

Layout av Hozzan

0 kommentarer: